Monday, November 8, 2010

Kumbang & Mengkarung..



Assalamualaikum and a very good afternoon semua..
This story should be my first post on this blog. Actually event ni yg trigger mood aku nak setup blog nih..as a dedication to my two (for now at least) ever loving, ever naughty and ever wonderful kids..Irdiena Alia Iezal and Aqiel Ilham Iezal. I just love them.so damn much.
So ada lah satu ari ni si diena masuk ke toilet...ada la sekor kumbang kecik nih terbaring kat lubang floor trap tuh..diena pon panggil lah aku."abah, abah, ada binatang..takut.takut" . Then aku pon gi ar nengok..alah kumbang kecik je..so aku pon ckp kat diena " diena takyah takut.kan kumbang tuh kecik je..tengok, dia kecik diena besar..buat aper takut..diena lagi besar dari dia.." then di pun ok ar pas tuh..
Then malam tuh bini aku gi sidai baju kat luar umah..si diena pon ikut ar kluar..maen basikal dia.
tetiba ada plak sekor mengkarung nih..(aku ada insertkan gambar mengkarung kat sini..in case budak2 'bandar' skarang nih tak tau rupa mengkarung tu mcmana..) bini aku terkejut ar..menjerit ar dia..Then diena pon dengan selamba mengkarungnya sound mama dia..
"mama, mama..mama jangan takut..kan dia kecik je..mama kan lagi besar dari dia.." muahahaha...

2 comments:

yanna yazed said...

haha... macam dapat bayangkan diena cakap. muka dia smbil beliak2 mata sikit, angguk2. hehe...

Unknown said...

hahahah..mmg btl tu nurul...beliak2 mata ngn senget2 pala skali...klakar plak rasenye bila tekena ngn anak sndr....hahahah