Thursday, November 25, 2010

abah tau tak?

Assalamualaikum and a very good evening semua...
It's amazing to see how kids can look at things quite differently from us the adults..
Kekadang tuh jd kagum pon ada kalau perati/dengar ape yang diorang cakapkan balik kat kite. Diena si mulut pot pet ni kan memang sentiasa aktif..diulang.. aktif bercakap...so memang banyak la yang aku dok dengar ulasan2 dan juga pertanyaan2 dia yang aku sendiri pon kengkadang tak pikir macam tuh..sekarang ni kalau dia nak citer pape yang dia tau/excited kat aku nanti mesti dia mulakan dengan "abah..abah..abah tau tak?".
Contohnya ada sekali tuh dia citer pasal squidward...sape pulak squidward ni kan? mesti sesape yang tak pernah or tak suka tgk kartun musti tak kenal sama incek squidward nih..hah si squidward ni adalah salah satu karakter dalam kartun spongebob squarepants.. alah kartun pasal sponge bentuk 4 segi, kaler kuning yg duduk kat dasar laut tuh..ni aku ada serta gambar si spongebob (si watak utama) dan juga jiran dia si squidward in case sape2 berminat nak kenal2..untuk lebih info sila google yer..
So ada lah satu hari tuh..aku dok relaks2 tgk tv..tetiba dia dtang kat aku and then ckp kat aku.."abah...abah tau tak squidward takde kuku..tau tak?" Huh??! aku jd curious..macamana pulak dia boleh cakap macam tuh...so aku tanya dia balik.."kenapa pulak squidward takde kuku?" so dengan mata terbeliak kepala sedikit senget diena jawab balik kat aku.."sebab...squidward takde kaki yang betul" muahahahaha.. tergelak aku dengan bini aku..boleh pulak dia pikir that way of thinking.
Then dia boleh pulak sambung.."abah..abah..squidward...dia jalan macam nih.."(sambil buat gaya bergerak2 lemah gemalai sambil tangan beralun2 lembik2 macam sotong) ..hahahaha...diena..diena..

1 comments:

yanna yazed said...

haha... suka gambar diena tu!